הולנד נעליים 1

הולנד, קטנה אבל מדהימה

הולנד, המדינה הקטנה שכוללת נופים מרהיבים, ערים היסטוריות וכפרים ציוריים, מהווה יעד מעניין ומגוון עבור מטיילים מכל רחבי העולם. עם תרבות עשירה, אוכל טעים ואנשים ידידותיים, קשה שלא להתאהב בממלכה הנפלאה הזו.

הולנד הציורית: יעדים שכדאי לא לפספס

בין הערים המרכזיות שמומלץ לבקר בהן, אמסטרדם בולטת בזכות תעלותיה היפות, האדריכלות המיוחדת והאווירה הקסומה שלה, מציעה חוויה ייחודית שאין דומה לה.

בנוסף, יעדים מרתקים נוספים כוללים את עיר הנמל רוטרדם ואת האג, שאמנם ידועה בזכות מוסדותיה הבינלאומיים, אך היא גם יעד תיירותי עם חופים יפים ואטרקציות תיירותיות רבות.

לצד הערים הגדולות, הולנד מציעה גם חוויות מרגשות של תחנות רוח, כפרים ציוריים ומרבדים של צבעונים.

בין אם אתם חובבי ערים, תרבות ואמנות, או שאתם מחפשים את השקט והיופי של הכפרים, הולנד תספק לכם את כל מה שאתם מחפשים.

אמסטרדם

אמסטרדם, בירת הולנד, היא עיר מלאת חיים, בעלת היסטוריה עשירה ומלאת תרבות, אשר מושכת מבקרים מכל רחבי העולם. העיר נוסדה במאה ה-12 ככפר דייגים קטן בשם “אמדל”, על שם נהר האמסל, אשר חצה אותה. עם השנים, אמסטרדם התפתחה והפכה לאחת הערים המרכזיות והחשובות באירופה, במיוחד במהלך המאה ה-17, תקופת הזהב של הולנד, בה העיר נהנתה משגשוג כלכלי, מסחר וחדשנות תרבותית.

בלב אמסטרדם נמצא אזור התעלות, המתפרס על פני יותר מ-100 קילומטרים. התעלות הללו נבנו במאה ה-17, והן לא רק דרשו הנדסה מתקדמת, אלא גם שיקפו את המעמד הגבוה והעושר של תושבי העיר. טיול בתעלות הוא חוויה בלתי נשכחת שמאפשרת לחזות בנוף המרהיב של העיר ובאדריכלות הייחודית שלה, עם הבתים הצרים והמאורכים שנמצאים לאורך התעלות.

בין האתרים המפורסמים ביותר בעיר, כדאי להתחיל את הביקור בכיכר דאם, הלב הפועם של אמסטרדם. כאן תמצאו את הארמון המלכותי, העשוי מאבן גרניט, ואת “אנדרטת המלחמה” – אנדרטה לזכר הנופלים במלחמת העולם השנייה. בכיכר מתקיימים אירועים ציבוריים, הופעות ואטרקציות שונות.

לא רחוק מכיכר דאם, נמצא מוזיאון ואן גוך, המוקדש לאחד האמנים הידועים ביותר בהיסטוריה. המוזיאון מציע תצוגה מרהיבה של יצירות ואן גוך, ומספק הצצה לעולם הפנימי של האמן, באמצעות מכתבים, ציורים ותרשימים.

מוזיאון המדינה או “רייקסמוזיאום”, מוקדש לאמנות ולמורשת הולנדית. כאן תמצאו אוצרות אמנות מהמאה ה-17, כולל ציורים של האמן המפורסם רמברנדט. המוזיאון מציע חוויה עשירה המשלבת אמנות, היסטוריה ותרבות.

אם אתם מתעניינים בהיסטוריה היהודית, כדאי לבקר במוזיאון היהודי ובבית הכנסת הפורטוגזי. המוזיאון מציע תצוגה של ההיסטוריה היהודית בהולנד עד היום, ומציג את התרבות, המסורת והאתגרים שחוו הקהילות היהודיות במדינה.

כמובן, ביקור באמסטרדם לא יכול להיות שלם מבלי לבקר ברובע “החלונות האדומים”. זהו אזור ייחודי שבו נשים מציעות את שירותיהן ונמצאות מאחורי חלונות זכוכית, וכך הוא מציע מבט על הקונספט של חירות מינית במדינה. הרב-תרבותיות והפתיחות החברתית שמאפיינות את הולנד מקבלות ביטוי ברור במקום זה.

רוטרדם

רוטרדם, אחת הערים הדינמיות והמודרניות ביותר בהולנד, שוכנת בדרום הולנד על חופי נהר ה-מאס. העיר ידועה בזכות האדריכלות החדשנית שלה, הנמל הגדול באירופה, וההיסטוריה המרתקת שלה. רוטרדם הוקמה במאה ה-13 כיישוב קטן אך במאה ה-17, בתקופת הזהב של הולנד, החלה להתפתח במהירות והפכה למרכז מסחרי חשוב.

במהלך מלחמת העולם השנייה, רוטרדם ספגה התקפות קשות שהובילו להרס נרחב של התשתיות והמבנים. לאחר המלחמה, העיר החלה בתהליך שיקום ופיתוח מחדש, ובמהלך השנים הפכה לביתם של כמה מהבניינים המודרניים והמרהיבים ביותר באירופה.

אחד מהאתרים החשובים והבלתי נשכחים בעיר הוא “בתי הקובייה” (Cube Houses), שנבנה בשנות ה-70 על ידי האדריכל פיט בלום. הבניינים המיוחדים הללו יוצרים תחושה של ריחוף. המבקרים יכולים להסתובב בתוך דירות לדוגמה ולהתנסות בחוויית המגורים המיוחדת שמציעות הקוביות.

עוד יעד חובה ברוטרדם הוא העיר העתיקה, אשר שוחזרה לאחר ההרס במלחמת העולם השנייה. באזור זה ניתן למצוא את הכנסייה הגדולה סנט לורנס – הכנסייה הגותית היחידה שהשתמרה בעיר. הכנסייה היא סמל להיסטוריה הארוכה של רוטרדם, ומוקפת בשוקי אוכל ותיירות שמציעים מגוון רחב של מאכלים הולנדיים מסורתיים.

אחת מהאטרקציות המפורסמות ביותר בעיר הוא השוק המקורה Markthal, המציע דוכני אוכל, מסעדות ודוכני מכירה. כאן ניתן לטעום מאכלים הולנדיים מסורתיים לצד מטעמים מכל העולם. האדריכלות המיוחדת של המקום, עם תקרה צבעונית ומרשימה שמציגה ציורים המייצגים את עולם המזון, מוסיפה לחוויה הקולינרית.

נמל רוטרדם, הנמל הגדול ביותר באירופה, הוא יעד נוסף שאין לפספס. המבקרים יכולים לצאת לסיורים מודרכים בספינות, להתרשם מהיקף הפעילות בנמל ומהטכנולוגיה המתקדמת שבה נעשה שימוש. הנמל הוא לא רק תחנת מסחר חשובה אלא גם סימן ההיכר של העיר, הממחיש את האופי התעשייתי והמסחרי שלה.

ולבסוף, חובבי האמנות ייהנו מביקור במוזיאון Boijmans Van Beuningen, המוקדש לאמנות מהמאות ה-14 ועד המאה ה-21. המוזיאון מציע אוסף מרהיב של עבודות אמנות, כולל יצירות של אמנים הולנדיים מפורסמים כמו רמברנדט, וורמיר ואחרים לצד אמנים מודרניים.

האג

האג (Den Haag) היא אחת הערים המרכזיות והחשובות בהולנד, בחוף המערבי של המדינה. העיר הוקמה במאה ה-13, וההיסטוריה שלה קשורה קשר הדוק להיסטוריה של הולנד כולה, במיוחד בתקופה שבה הפכה הולנד להיות אחד הכוחות המרכזיים באירופה. כבר במאה ה-15, האג הייתה מרכז שלטוני ואדמיניסטרטיבי, ובמהלך המאה ה-17, תקופת הזהב של הולנד, העיר הפכה לביתם של משפחות אצולה רבות, כמו גם למוקד מסחר ותרבות.

אחד מהאתרים המוכרים והחשובים ביותר בעיר הוא ביננהוף (Binnenhof), מתחם ארכיטקטוני ייחודי ומרשים, מושבו של הפרלמנט ההולנדי. המבנה מהמאה ה-13, כולל גם את הכנסייה העירונית, וכשמבקרים בו ניתן לחוש את העבר ההיסטורי של העיר.

כאן שוכן גם הארמון המלכותי. הארמון עצמו אינו פתוח לציבור, אך הגנים שמסביבו פתוחים לטיולים, ומומלץ להתרשם מהאדריכלות המרשימה של המבנה ומן האווירה המלכותית שמסביב.

אחד מהיעדים המרתקים ביותר בעיר הוא מוזיאון Mauritshuis. המוזיאון מציג אוסף מרהיב של יצירות מופת מהמאות ה-17 וה-18, כולל עבודות של רמברנדט ואחרים. יצירות כמו “הגברת עם העגלה” של ורמיר מושכות מבקרים מכל רחבי העולם.

האג ידועה גם בזכות האדריכלות המודרנית שלה, עם בניינים אשר מציגים את השילוב בין ישן לחדש. הביקור באזורי העסקים המודרניים מאפשר לראות כיצד העיר משלבת בין המסורת ההיסטורית שלה לבין החדשנות של המאה ה-21.

כמו כן, אל תפספסו ביקור בקו החוף של העיר, ובייחוד בחוף Scheveningen הפופולרי, עם מסעדות, בתי קפה, ומגוון פעילויות החוף מציע לא רק נופים מרהיבים של הים הצפוני, אלא גם אווירה מלאת אנרגיה.

מומלץ לקנח את הביקור בעיר באחת מהמסעדות המקומיות, שם תוכלו לטעום מהמאכלים ההולנדים המסורתיים. העיר מציעה מגוון רחב של אפשרויות קולינריות, שיכולות להעניק לסועדים חוויות גסטרונומיות בלתי נשכחות.

תחנות הרוח

העיירה זנדם בקרבת אמסטרדם היא יעד פופולרי, שבו ניתן להתרשם מהאדריכלות הייחודית שלו, המשלבת בתים עם גגות קוניים צבעוניים וסגנון הולנדי טיפוסי. ההיסטוריה של זנדם מתחילה במאה ה-13, אז הוקמה כיישוב ליד נהר הזנד (Zaan). עם הזמן, היא הפכה לאחת הערים המרכזיות בתעשיית העץ, ובמהלך המאה ה-17, תקופת הזהב של הולנד, הפכה למוקד מסחר חשוב עם שפע של טחנות רוח והפקת שמן.

כאן ניתן למצוא את המוזיאון הפתוח “הכפר ההולנדי” (Zaanse Schans), שבו מוצגות טחנות רוח רבות, בתים מסורתיים ועסקים מקומיים, הממחישים את החיים ההולנדיים המסורתיים. המוזיאון מספק למבקרים הזדמנות לחוות את המורשת התרבותית של הולנד, כולל סדנאות אמנות, הופעות חיות וטעימות של גבינות הולנדיות מפורסמות.

הגינה הגדולה בעולם

קיוקנקוף הוא יעד מרשים ביותר – שדות של פרחים, ירקות ועצי פרי. הגנים פתוחים לציבור רק בחודשים מאי ויוני, תקופת פריחת הצבעונים. קשה לתאר את החוויה של 7 מיליון פקעות צבעונים פורחים, המתפרסים על שטח של 320,000 מ”ר. הפארק מציע אטרקציות תיירותיות הולנדיות: נקודת תצפית מראש טחנת רוח ופריטים מסורתיים לרכישה כמו נעלי עץ, אגם גדול שבו שטים ברבורים.

מאמר זה קצר מלהכיל את כל האטרקציות שאפשר ליהנות מהן בביקור בהולנד, אבל מספק המלצות שכדאי לא לפספס.

 

רוצים לדעת עוד?

גיורא זה מעניין אותי

רוצה לשמוע עוד

למידע נוסף
הבנתי
באתר הזה נעשה שימוש בקובצי cookie מ-Google כדי לספק את שירותי האתר ולנתח את תנועת הגולשים.